Svoz bioodpadu nebyl proveden! Zjišťovali jsme proč?
Od března 11. 3. 2015 měl být zahájen pravidelný týdenní odvoz biopopelnic. Ještě týž den to bylo hlášeno v místním rozhlase, je to uvedeno na webových stránkách města a vyjde to i v březnovém Zpravodaji, viz obrázky níže. Jenže - popelnice se nevyvezly. Pokusil jsem se proto ve čtvrtek 12. 3. v 9.48 hod telefonicky kontaktovat místostarostku - nevzala telefon. Očekával jsem, že mi zavolá, až bude moci. Nezavolala. Další pokus jsem tedy provedl v 13.16 hod. Opět nic. Pokusil jsem se v 13.17 hod telefonicky spojit se starostou - telefon nevzal, ani zpátky nezavolal (v minulosti mi telefon vždy vzal nebo zpět zavolal). Ve 13.44 jsem místostarostce poslal sms - nic. Další sms jsem poslal v 17.22. Na ni už zareagovala s tím, že si obě zprávy přečetla až nyní, že je mimo Modřice a že zjistí druhý den (v PÁ). Odepsal jsem jí, že pak prosím o informaci. V pátek 13. 3. v 8.53 jsem od místostarostky obdržel sms, ve které píše, že svoz bioodpadu nebyl proveden z technických důvodů a že od příštího týdne již bude probíhat pravidelně. Současně vysvětluje, že je na dovolené, proto to trvalo tak dlouho. V pátek odpoledne tato informace byla občanům vyhlášena v místním rozhlase.
Jaký je k tomu můj komentář?
- Než se ve středu 11. 3. vyhlásilo v místním rozhlase a publikovalo na webu, že bude svoz bioodpadu, mělo se u firmy toto zajišťující ověřit, že to platí. Měl to totiž být první pravidelný týdenní svoz po zimě.
- Pokud se svoz ve středu neprovedl, měl někdo z radnice hned ve čtvrtek ráno zjišťovat, co se stalo a ihned informovat občany prostřednictvím místního rozhlasu, webu a registrovaným občanů prostřednictvím sms.
- Není možné, aby vedení radnice nebralo služební telefony zastupitelům nebo - pokud nemohou vzít telefon, nezavolalo s rozumným časovým odstupem zpět. Pokud nemohou brát telefony na dovolené (např. při pobytu v zahraničí), měli by je přesměrovat na pracovníka, který problémy může řešit.
(LiPro)